Consiliul elevilor

Bine ati venit pe pagina Consiliului Scolar al elevilor de la Scoala Gimnaziala „Amton Pann ” Ploiesti

CONSILIUL SCOLAR AL ELEVILOR

AN SCOLAR 2014-2015

PRESEDINTE: ILIESCU NICOLETA

VICEPRESEDINTE :

SECRETAR :

MEMBRII : ARICIU BEATRICE , CALDARARU ROXANA , ADAM MIRIAM , CONSTANTIN IZABELA , STOICA ELENA , STANESCU COSMINA , GHERASIM CATALIN .

Functiile de vicepresedinte si secretar se vor alege in prima sedinta a Consiliului scolar al elevilor. 

Alegerea Consiliului Scolar al elevilor

CONSILIUL SCOLAR AL ELEVILOR

ALEGERI

AN SCOLAR 2014-2015

  • Alegerile propriu-zise vor fi organizate de către o comisie formată din directorul şcolii/directorul adjunct, consilierul educativ/ profesor-psiholog, secretar, foşti membrii ai Consiliului care obligatoriu nu mai participă la alegeri.
  • Comisiei îi vor fi puse la dispoziţie tabelele nominale cu elevii din unitatea de învăţământ. Buletinul de vot va fi acordat prin semnare în cadrul tabelului.
  • La alegeri trebuie să participe observatori externi (membri ai unor ONG-uri, reprezentanţi ai C. J. E., C. N. E., Inspectoratul Şcolar Judeţean, M.E.N. etc.).
  • În şcoală se va organiza un spaţiu special amenajat pentru desfăşurarea alegerilor într-un mod democratic. Votul se realizează pe buletine de vot ștampilate, care vor fi introduse într-o urnă sigilată. Deschiderea urnei şi numărarea voturilor este realizată de Comisia de validare după încheierea procesului de votare.
  • Votul va avea loc pe timpul unei zile lucrătoare.
  • Doar persoanele care îndeplinesc calitatea de elev au dreptul să voteze.
  • Alegerea aparţine doar elevilor. Cadrele didactice nu au drept de vot şi nu se pot împotrivi alegerii elevilor.
  • Se va vota doar pe baza carnetului sau adeverinţei / legitimaţiei de elev vizată la zi.
  • În cazul în care numărul de voturi este egal, se va relua procesul de vot.
  • Comisia de validare va întocmi un proces verbal la închiderea alegerilor.

 COMISIA DE ORGANIZARE A ALEGERILOR 

     1. Toma Magdalena    director        -presedinte

  1. Cotac Leonard   profesor- secretar

  2. Anghel Mihaela  consilier educativ – membru

  3. Rudaru Elena elev- membru

Metodologie-alegeri-CNE-2013

ghid_cne_2010   

In Consiliul Scolar al elevilor vor fi reprezentate toate clasele de gimnaziu (fiecare clasa  va avea 1-2 membri- total  9 membri )

Calendar  alegeri  Consiliului scolar al elevilor din Scoala Gimnaziala „Anton Pann” Ploiesti 

1. Depunerea candidaturilor : 26 nov-28 nov 2014

2. Campanie electorala : 2 dec – 7 dec. 2014

3. Dezbateri candidati     8 dec. 2014 ora 14.00

4. Votare candidati : 9 dec. 2014 orele 8-14.00

5. Rezultate alegeri : 9 .dec 2014-orele 15.00

GHID DE CANDIDATURA :

CSE este o organizaţie a elevilor din sistemul de învăţământ preuniversitar care vine în sprijinul elevilor unităţii de învăţământ pe care o reprezintă.
Calitatea de membru al CSE se dobândeşte prin vot democratic în cadrul fiecărei clase. Fiecare membru al CSE reprezintă nu doar interesele clasei din care provine, ci interesele tuturor elevilor din şcoală.

Preşedintele CSE este ales prin vot direct şi secret de către toţi elevii unităţii de învăţământ. In functie de numarul de elevi din unitatea de invatamant pot fi alesi unul sau doi vicepresedinti (pana la 500 de elevi un vicepresedinte, intre 500 si 800 de elevi 2 vicepresedinti, si peste 800 de elevi 3 vicepresedinti). Vicepreşedintele/ţii vor fi aleşi ca urmare a obţinerii locurilor doi/trei la alegeri.
Secretarul este ales prin vot de către membrii CSE
– Consilierul educativ anunţă calendarul alegerilor , la nivel de unitate de învăţământ.

Candidaturile se depun pe baza unui dosar de candidatură ce trebuie să conţină:

1.Curriculum Vitae al candidatului (în format Europass), 2. Plan de activităţi pentru C. Ş. E. pe anul şcolar respectiv, 3. Scrisoare de motivaţie şi  4.  Acordul părintelui (pentru validare trebuie să conţină toate aceste documente)

Campania electorala propriu – zisă, poate dura pana in ziua premergatoare alegerilor ( se elaborează şi se distribuie afişe, fluturaşi şi alte materiale specifice campaniei) care se va finaliza cu susţinerea candidaturii în faţa întregului colectiv al elevilor din unitatea de învăţământ. Unitatea de învăţământ va pune la dispoziţie resursele necesare organizarii alegerilor .
În cadrul fiecarei scoli se vor organiza dezbateri, fiecare candidat va avea un timp special alocat pentru a-şi prezenta programul de candidatură (prin discurs, prezentare Power Point, filmuleţ de prezentare etc.), restul timpului fiind alocat pentru întrebări din public.
Alegerile propriu-zise vor fi organizate de către o comisie formată din directorul şcolii/directorul adjunct, consilierul educativ/ profesor psiholog, secretar, foşti membrii ai Consiliului care nu mai participă la alegeri.
Comisiei îi vor fi puse la dispoziţie tabelele nominale cu elevii din unitatea de învăţământ. Buletinul de vot va fi acordat sub semnătură.
La alegeri trebuie sa participa observatori externi (membri ai unor ONG-uri, reprezentanţi ai C. J. E., C. N. E., Inspectoratul Şcolar Judeţean, MEN etc.)
În şcoală va fi organizat un spaţiu special amenajat pentru desfăşurarea alegerilor într-un mod democratic. Votul se realizează pe buletine de vot stampilate, care vor fi introduse într-o urna sigilată. Deschiderea urnei şi numărarea voturilor este realizată de Comisia de validare după încheierea procesului de votare.
Votul va avea loc pe parcursul unei zile lucrătoare
Doar persoanele care au calitatea de elev au drept de vot.
Alegerea aparţine în exclusivitate elevilor. Cadrele didactice nu au drept de vot şi nu se pot împotrivi alegerii elevilor.
Se va vota numai pe baza carnetului sau adeverinţei / legitimaţiei de elev vizată la zi.
In cazul in care numarul de voturi este egal, se va relua procesul de vot
Comisia de validare va întocmi un proces-verbal la închiderea alegerilor.

 Atribuţiile Consiliului Şcolar al Elevilor

– reprezintă şi apără interesele şi drepturile elevilor la nivelul instituţiei de învăţământ;
– asigură comunicarea între elevi şi cadrele didactice;
– dezbate propunerile elevilor din şcoală şi elaborează proiecte;
– implică elevii în activităţile desfăşurate;
– alege modalităţi de a motiva elevii să se implice în activităţi extraşcolare;
– se autosesizează privind problemele cu care se confruntă elevii, încercând să găsească soluţii
– apără drepturile copilului şi reclamă incalcarea lor ;
– contribuie la îmbunătăţirea stării disciplinare a şcolii(absenteismul, abandonul şcolar, delicvenţa juvenilă etc.);
– veghează la respectarea regulamentului de ordine interioară a şcolii şi participă la elaborarea lui prin presedintele consiliului;
– iniţiază, organizează şi desfăşoară activităţi extraşcolare;
– sprijină proiectele şi programele educative în care este implicată şcoala;
– organizează acţiuni în comunitate (strângere de fonduri pentru copiii cu nevoi speciale, acţiuni pe probleme de mediu etc.);
– organizează serbări, evenimente culturale, baluri, concursuri, excursii;
– organizează noi alegeri pentru funcţia de preşedinte, dacă CJE semnalează faptul că acesta nu îşi îndeplineşte atribuţiile.

Departamente ale CSE

Consiliul Şcolar al Elevilor are în componenţă departamente care se ocupa de:

1. Concursuri şcolare şi extraşcolare
– organizarea de concursuri, competiţii, simpozioane pe diverse teme incluse în programa şcolară sau pe domenii ce ţin de activitatea extraşcolară.

2. Cultură, educaţie si programe şcolare
– informare cu privire la evenimente culturale, oportunităţi pentru elevi, activităţi educative,programe şcolare în curs de desfăşurare
– implicarea în activitaţi (eveniment cultural, oportunitate educativă, programe destinate elevilor) prin realizarea de parteneriate între CSE şi organizatori
– organizarea activităţilor specifice, proprii CSE , în colaborare cu alte instituţii sau ONG-uri de tineret.

3. Sport
– strategii de promovare a unei vieţi sănătoase prin mişcare;
– campanii de informare;
– activităţi propriu-zise pentru încurajarea efectuării educaţiei fizice;
– organizarea de activităţi sportive, competiţii, campionate etc.

4. Avocatul Elevului (conform strategiei Avocatul Elevului 2009)
– respectarea drepturilor omului / copilului în instituţiile şcolare
– înţelegerea, acceptarea şi respectarea individualităţii şi diversităţii elevilor din perspective etnice, religioase, culturale sau de gen;
– asigurarea egalităţii de şanse pentru toţi elevii în ceea ce priveşte accesul la instruire, posibilitatea dezvoltării individuale, asigurarea succesului profesional şi social;
– însuşirea unui mod adecvat de proiectare a activităţilor şcolare, astfel încât să fie promovate, în clasă, interacţiunea, incluziunea, cooperarea şi sprijinul – tacit sau explicit – între elevi;
– crearea unui mediu educaţional care să promoveze, prin mijloace variate, incluziunea socială, astfel încât fiecare elev să simtă că este parte integrantă a acelei şcoli(şcoala percepută ca organizaţie);
– dezvoltarea unui sistem stabil şi eficient de cooperare a şcolii cu familia şi comunitatea în vederea sprijinirii tuturor elevilor (şi a familiilor lor) pentru a putea depăşi momentele dificile şi problemele întâlnite.

5. Informare, mobilitate, formare si consiliere
– informare – promovarea informaţiei de calitate;
– dezvoltarea unor “jurnalişti de tineret”
– realizarea de sondaje / aplicarea chestionarelor
– informarea permanenta asupra oportunitatilor pentru tineret, evenimente culturale, utilitati,
evenimente locale, pentru tineret
– mobilitate – distributia cardurilor Euro<26
– formare de noi lideri, din randul elevilor, de tineri voluntari care sa aduca apoi schimbarea si in mediul local
– consiliere – suport informativ si ajutator elevilor pentru problemele intampinate

Acestea sunt conduse de către un director de departament.

CŞE promovează cooperarea, parteneriatul, munca în echipă, dezvoltarea personală a elevilor

Consilier  educativ,

Prof. Anghel Mihaela

Responsabil programe si proiecte internationale,

Prof. Cotac Leonard

Director ,

Prof. Toma Magdalena


Un gând despre „Consiliul elevilor

    Steluța Budisan a spus:
    Decembrie 1, 2014 la 10:01 am

    excelent! Felicitări și succes!

    Apreciază

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s